Tuesday 7 February 2012

MENANTI CINTA 1

Alhamdulillah....tergerak hatiku untuk berkongsi kisah hidupku dengan kalian si pembaca. Teragak-agak juga  untuk aku memulakan sesi penulisan aku ini. Entah bagaimana untuk aku memulakannya maklumlah orang yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia blogger. Sebelum aku berleter panjang, jika ada sebarang cadangan atau komen untuk aku memperbaiki gaya penulisanku bolehlah dibuat pada ruangan komen yang tersedia yaa....(^_^)

Emmm....korang nak tau aku ada minat pada sorang mamat ni. Bagi aku dia ni ada ciri-ciri lelaki yang aku suka. Bukan senang tau untuk aku menyukai seseorang laki tu, apatah lagi untuk aku berterus terang akan isi hatiku ini. Tapi, kalau korang nak tau, aku telah membuat satu keputusan yang entah betul atau tidak...ehh...terlalu awal untuk aku ceritakan ini semua kepada kalian si pembaca.

Pertama kali aku bertemu dengan dia adalah pada ketika aku menjalani satu kursus di UKM, Bangi pada 7 bulan yang lepas. Pertemuan itu membuatkan aku tertanya tentang dirinya. Kenapa? Aku merasakan yang dirinya agak unik, mungkin. Jarang sekali aku tengok dia bercakap, apatah lagi nak bertegur sapa dengan orang. Mingkin juga disebabkan aku tidak pernah mengenalinya. Tapi selepas beberapa kali bertemu, aku mula nampak yang dia mula bercakap dengan rakan seuniversiti denganku. Oklah tu....

Tanpa disengajakan, kursus anjuran KPT Iini yang melibatkan seluruh pelajar IPTA Malaysia terpaksa dilanjutkan seminggu lagi. Kemudian pada sesi lanjutan ini juga akan diadakan sesi temuduga yang mana akan menempatkan mahasiswa terpilih di bahagian parlimen Malaysia seluruh negara. Pada ketika itu aku dan beberpa orang rakan seuniversiti hampir-hampir untuk menarik diri kerana beberapa faktor. Alhamdulillah seminggu telah berlalu dan aku telah terpilih untuk ke parlimen Pasir Gudang, Johor.

Keesokkan harinya, aku dan rakan-rakan mahasiswa yang lain telah dipindahkan ke KBS, Puchong- penempatan sepanjang program. Pertama kali menjejakkan kaki di Puchong menggambarkan aku tentang seribu satu ragam kehidupan yang bakal aku tempuhi. Setelah berkemas barang dan menyediakan tempat tidur, aku mengambil waktu sedikit untuk merehatkan diri dan terrrleeennnaaaa.....

Hari kedua di KBS....
Mengikut kepada jadual yang telah disusun, kami akan bergerak ke Parlimen Malaysia. Perasaan excited, takut, teruja dan bermacam-macam bermain difikiranku. Apa yang penting adalah ilmu yang bakal aku timba sepanjang perjalanan cuti semesta ini. Maklumlah kalau cuti panjang lebih-lebih lagi hampir empat bulan tiada pengisian yang berguna alamak rugi giler kot.....Mengikut jadual asal, bas yang akan mengambil kami di Puchong akan tiba pada jam 8 am. Tapi disebabkan faktor teknikal yang tidak dapat dielakkan jam 9.15 am baru kami bertilak dari Puchong.

Setibanya di perkarangan Parlimen Malaysia, perasaan teruja antara kami diibaratkan seperti 'rusa masuk kampung' kot.hehe....Ketibaan kami disambut mesra oleh pihak pengurusan program. Kami dibawa mengenali bahagian-bahagian pentadbiran di parlimen. Pertama kali bagiiku menjejakkan kaki ke dalam Dewan Rakyat, Dewan Negara dan segalanya membuatkan aku tentang pentingnya sistem pentadbiran negara yang tersusun dan sistematik.

dan di sini bermulalah satu kisah hidup yang penuh dengan PENCARIAN................

No comments:

Post a Comment